خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 12:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
طغیانی در تذکر شفاهی:

آلودگی هوا قاتل جدید مردم اصفهان شده است/ رسیدگی به مشکل زاینده‌رود مسئله مرگ و زندگی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در پی آلودگی مکرر هوای اصفهان گفت: آلودگی هوای اصفهان چند سالی است که تبدیل به قاتل جدید مردم شده است و سالیانه چندین هزار قربانی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی طغیانی در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از هیأت نظارت و بررسی صلاحیت‌ها از شورای نگهبان گفت: در مرحله آخر مراقبت کنند که افرادی که پرونده‌های فساد اقتصادی دارند و امثال آن به نام مشارکت امکان ورود به مجلس را نداشته باشند تا مشارکت مردم کاهش پیدا کند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تأمین حداقل نیاز مردم در مسافرت، بلیت اتوبوس است. امروز مردم گرفتار تهیه بلیت اتوبوس هستند، روزگاری با داد و فریاد به دنبال مسافر بودند، امروز نیازمند به آشنا و پارتی برای تأمین بلیت اتوبوس هستند.



وی افزود: تهیه بلیت اتوبوس برای خانواده‌هایی که دانشجو دارند تبدیل به کابوس شده است. ناوگان مسافربری بین شهری به یک سوم رسیده و در این راستا مردم با مشکلاتی روبرو هستند، بارها با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص صحبت کردم اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، آقای مصری درخواست دارم این موضوع از طریق رئیس جمهور حل شود.



طغیانی در تذکر دیگر خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وضعیت نامناسب مدیریت راه‌آهن باید مورد توجه قرار گیرد، حدود 20 هزار واگن به دلیل واهی متوقف هستند، اجازه صدور بارنامه به آنها نمی‌دهم، آیا این مشوق سرمایه‌گذاری است؟ اینگونه می‌خواهید راه آهن را در بخش اقتصادی فعال کنید؟ آیا کسی بر عملکرد رئیس راه آهن نظارت می‌کند؟ پدر بخش خصوصی درآمده، بارها از همین تریبون مسئله تحقیق و تفحص از راه آهن را پیگیری کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در پی آلودگی مکرر هوای اصفهان افزود: آلودگی هوای اصفهان چند سالی است که تبدیل به قاتل جدید مردم شده است و سالیانه چندین هزار قربانی می‌گیرد. باید سررشته آلودگی هوا از بین برود.



وی ادامه داد: آلودگی در اصفهان صنعتی است، باید ریشه‌ای این مسئله حل و متخلفان را شناسایی کنیم. استفاده از فناوری نوین می‌تواند حلال مشکل آلودگی هوا باشد، با رصد ماهواره‌ای می‌توان واحدهای متخلف را شناسایی کرد.



طغیانی در پایان یادآور شد: از وزیر نیرو و وزیر کشور درخواست دارم به مسئله زاینده‌رود که مسئله مرگ و زندگی است ورود داشته باشد. فرونشست در اصفهان تبدیل به یک معضل بزرگ شده است./




پایان پیام


  • کد خبر : 374353
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار